Samfaina de Colors
Nens, al pati!


Estrena: 04/03/2006 170.000 espectadors i 426 representacions
Què fan els nens al pati de l’escola? Juguen a corda, a la xarranca, es gronxen… Al pati de l’escola, a més, els nens expliquen les seves coses i amaguen els seus secrets. Els seus acudits i les seves cabòries, embolcallades per una deliciosa tria del cançoner tradicional català, ens ofereixen un espectacle musical, poètic i visual.
A Nens, al pati! pugem a l’escenari el pati de l’escola. Per a l’infant, aquest és un espai ple de connotacions: l’esbarjo, la llibertat, la diversió, però també un primer marc de relació on experimenta la companyonia, la rivalitat, el fet col·lectiu i alhora la pròpia individualitat. El pati de l’escola és un lloc quotidià i fascinant, a voltes fantàstic i a voltes terrible, però sempre és una àgora per als menuts que aprenen a socialitzar-se lluny del bracet de l’adult.
L’espectacle és ple de les referències habituals d’un pati d’escola. Els personatges expliquen les seves coses en to naïf i divertit, amb l’objectiu de convertir el nen/espectador en observador de la pròpia realitat.
En qualsevol cas, com és habitual en Samfaina de Colors, tot plegat pretén ser un marc de fons, proper i familiar, on situar un concert de música tradicional.
Què en diuen
Descàrregues
Fitxa artística
Mirna Vilasís: veu, acordió diatònic, flauta, percussions i piano de joguina.
Xavi Múrcia: veu, guitarra, flabiol i tamborí i xilòfon.
Autor i direcció: Xavi Múrcia i Mirna Vilasís
Selecció de les cançons: Mirna Vilasís
Arranjaments: Xavi Múrcia
Direcció artística i d’escena: Mirna Vilasís
Escenografia i vestuari: Raül Vilasís i Berta Vidal
Fotografia: Josep Mª Font
Edició discogràfica: Nou pometes té el cançoner (Discos a mà, 2003)
Producció, enregistrament i mescles: Xavi Múrcia
Producció executiva: Discos a mà
Fitxa tècnica
Durada: 50′
Edat recomanada: a partir de 2 anys
Número de músics-actors: 2
Número de tècnics: 1
Muntatge: 3h aproximadament
Desmuntatge: 1h aproximadament
Escenari ideal: 8m ample x 6m fons x 5m alt
Escenari mínim: 5m ample x 4m fons x 3m alt